Як провести мовний табір у школі? Інструкція для учнів, батьків та вчителів

Як провести мовний табір у школі? Інструкція для учнів, батьків та вчителів

                                                                                                        
Тетяна Кравченко, вчителька англійської мови з Києва, ділиться успішним досвідом проведення літнього пришкільного мовного табору.
У червні 2016 року гімназія № 191 ім. П. Г. Тичини з поглибленим вивченням іноземних мов м. Києва, в якій працює Тетяна, об’єднала адміністрацію школи, вчителів, батьків учнів і, що найголовніше, самих школярів навколо спільної справи — мовного табору «The European Camp».
Часто можна почути невдоволення рівнем володіння іноземною мовою серед школярів. Однією з ідей, яка, на думку фахівців, може покращити ситуацію, є організація літніх мовних таборів у школах. Саме у таборах діти мають можливість спілкуватися іноземними мовами, застосовувати їх у різних формах діяльності (спортивних змаганнях, театральних виставах тощо), а також розкривати свої таланти.  При цьому знання дитини не будуть оцінювати як у школі, і вона буде сприймати навчання як гру. Саме ці принципи і було взято за основу при плануванні діяльності мовного табору в нашій гімназії.
Ще одним важливим моментом було застосування другої іноземної мови (французької або німецької). Цим мовам зазвичай відводиться набагато менше часу протягом навчального року, тому під час літнього табору у вчителів з’явився шанс пропрацювати з учнями те, на що дуже часто не вистачає часу на уроках. 
Учні 5-8 класів одразу долучились до організації табору та надіслали більш, ніж 130 заявок. Більшість школярів запропонували обрати тему "Подорож Європою", а після спільного обговорення було вирішено назвати табір «The European Camp». Дітей розподілили так, щоб в один загін потрапили діти різного віку і з різних класів, з різними навичками володіння іноземними мовами.
Табір тривав 11 днів, кожен з яких був тематичним:
Перший день. «Getting acquainted: All about me». Знайомство. Учні працювали над назвою та девізом свого загону, створювали емблему. Шляхом жеребкування кожен загін отримав країну, яку досліджуватиме протягом наступних 11 днів.
Другий день. «National Sport Day». Учні обирали учасників команд для змагань з футболу для хлопців і волейболу для дівчат, групу підтримки і команду для участі в естафеті; малювали плакати, готували кричалки на підтримку своєї команди.
Третій день. «Olympic Day». У цей день відбулися міні-турніри з футболу, волейболу, шахів та спортивні естафети.
Четвертий день. «Art Day». День було присвячено проведенню майстер-класів з виготовлення різних речей власними руками.
П’ятий день.  «National Traditions Day». Учні за допомогою Інтернету шукали інформацію про різні традиції обраних країн та готували проекти.
Шостий день. «Theatre Day». День було присвячено постановці театральних сценок іноземними мовами, а також дослідженню театрального життя і творчості відомих драматургів обраних країн.
Сьомий день. «Song Battle». Учні дізнавалися інформацію про популярних співаків, розучували і співали пісні. Девіз дня: «Співають усі!»
.Восьмий день. «National Cuisine Day. Food and eating habits». Цього дня учасники табору вчилися готувати і коштували національні страви своїх країн.
Дев’ятий день. «National Costume Day». Учні приміряли або власноруч створювали національні костюми.
Десятий день. «Project Day». Кожен загін, використовуючи знання, отримані протягом попередніх днів, розробив туристичний буклет про обрану країну.
Одинадцятий день. «Presentation Day. Closing ceremony». Діти презентували свої проекти та брали участь у флеш-мобі. І зізнавались, що вже самі закохалися в країни, про які мали розповідати.
У рамках програми табору учні щодня мали одне заняття з учителем іноземної мови, де вони в основному спілкувалися, грали в ігри, виконували проекти. Також було заняття, де діти щось виготовляли власними руками, малювали, ліпили — так звана «праця або малювання англійською». Під час перерв дітьми опікувались вожаті-десятикласники, які влаштовували рухливі ігри, фізкультхвилинки або репетирували номери для фінального флеш-мобу. Далі вони ділилися на групи – французьку і німецьку – і мали два заняття з учителями других іноземних мов. При цьому тематика спілкування була тією ж, що і на заняттях з англійської.

Для того, аби зробити табір цікавим і дійсно корисним для дітей, потрібно об’єднати зусилля всіх учителів, а не тільки учителів іноземних мов. Без учителів фізкультури, малювання, праці, хореографії, керівників творчих студій і гуртків зробити заняття в таборі цікавими практично неможливо. Важливою була підтримка батьківської організації, яка допомогла із витратами на канцтовари чи цукерки для нагородження дітей. А для вчителів це був досвід співпраці – вони отримали можливість спостерігати за колегами в роботі, ділитися досвідом один з одним практично щохвилини. Для вожатих-старшокласників табір також став досвідом дорослої самостійної справи. Десятикласники були відповідальними за підготовку флеш-мобів і дозвілля дітей під час перерв.
Табір був успішним, тому що діти намагалися користуватися іноземною практично увесь час і стали більш впевненими у своїм мовних навичках. І, що найважливіше, запитання від учнів  «А наступного року табір буде?» дає надію, що ми зробили все правильно.











Комментариев нет:

Отправить комментарий